Philantropy

The culture of giving. Philantropy.

In our schools – managed by Fondazione Sant’Agostino – we do not only support the growth of the men of tomorrow, aware and able to live properly; but we help students to become philanthropists as well. We positively transform students into fully aware men, able to decide by themselves, and we help them to build their own future, thanks to a successful educational method that can make the difference in their lives. Every day wecarry out we teach our students the attention to other people’s needs, –

– supporting projects we believe in, helping the society. We encourage our students to serve our society as best as we can, thanks to high quality schools that help students to understand the real life. Donations to Fondazione Sant’Agostino aim to support your children’s growth, support your own community, to serve your community as well. Your donations an contribute to build the cities we live in and the current society as well as the society of the future.

Case For Support

Donations to FSA mean to

• Bring the adding value rather than fill a current gap or solve a need. The adding value you can bring thanks your gift allows to multiply the sense of joy and goodness. The gap come up one day again. This adding value will multiply year by year, and the good will increase consequently. Should the gap come up again, the good will be divided.
  • To proactively contribute to improve the society we live in everyday;
  • to offer a better future to current and future generations;
  • to promote since today the high educational level and the formation able to make the difference.

Educazione, dunque, dell’originale che è in noi, che in ognuno si flette in modo diverso, anche se, sostanzialmente e fondamentalmente, il cuore è sempre lo stesso. Infatti, nella varietà delle espressioni, delle culture e delle consuetudini, il cuore dell’uomo è uno: il cuore mio è il cuore tuo, ed è il medesimo cuore di chi vive lontano da noi, in altri Paesi o continenti. La prima preoccupazione di un’educazione vera e adeguata è quella di educare il cuore dell’uomo così come Dio l’ha fatto.
Mons. Luigi Giussani

The whole document is vailable upone request.

Why to donate?

Your support gives us the chance – by the end on the next three years 18/20 – to get and support students become:

• Open to international perspectives and fully aware abot their own country and their own culture;
  • familiar with technological innovation and to carefully and constructively use all kind of tools;
  • with a tailored and experience based education plan fully part of the real world;
  • able to make the difference, think critically and to be protagonists of their own life.

And an educational and training proposal:

• very well rooted and proved over the years, that tends to personalization and constant improvement;
  • open to inclusion as the principal way to daily school life;
  • highly familiar with the improving and evaluation culture and approach;
  • with an extended and well-developed plan about the work-related learning program;
  • with national and international partnerships;
  • supported by spaces and the best environment we can offer, with cutting edge tools in order to support our classes with innovative approaches;
  • able to support many interventions to improve the future working chances of students.

School Bonus, l’incentivo

Vuoi un credito di imposta? Leggi qui come funziona, tanti modi per donare, e donando puoi beneficiare di un bel credito di imposta! Passa sui ­segni + e scopri come:

Fai la tua donazione alla Fondazione Sant’Agostino, specificando uno dei tre fini sotto indicati nella causale:

• realizzazione di nuove strutture scolastiche;
  • manutenzione e potenziamento di quelle esistenti;
  • sostegno a interventi per il miglioramento dell’occupabilità degli studenti (orientamento, alternanza formativa e scuola-lavoro).

Fai la tua donazione al nostro IBAN: IT68Q0311110808000000064193

Fai una donazione: metterci del tuo perché diventi del loro

Di solito il portafogli si tiene nella tasca sinistra della giacca, proprio vicino al cuore. Qui hai a disposizione una serie di opportunità, concrete, tangibili e dirette, per costruire una società migliore. Scegliete quale tassello volete essere, cliccate sul progetto che vi piace: non importa che ne siate una colonna portante o un semplice mattoncino – la solidarietà è la chiave per far cambiare le cose. Diventa un agente del cambiamento.

Tinkering – Arduino

€2.500 of €2.500 raised
Select Payment Method
Personal Info

Donation Total: €1,00

Una scuola a Qaraqosh

€5.000 of €5.000 raised
Select Payment Method
Personal Info

Donation Total: €1,00

Scopri tutti i progetti che abbiamo sostenuto:

La Fondazione Sant’Agostino ti invierà un report per farti conoscere gli sviluppi positivi realizzati grazie al tuo contributo. Dona e invita a donare i tuoi contatti. Progetti concreti, visibili e tangibili che da subito danno valore in più.

5×1000 e uno per tutti

Il 5 x 1000 alla Fondazione Sant’Agostino è uno dei modi che avete per sostenerci. Basta compilare nella dichiarazione dei redditi la casella dedicata e segnare il nostro codice fiscale per destinare all’istituto il vostro 5×1000 e dare – dare ai vostri figli, nipoti, e uomini del futuro – un aiuto concreto per fare in modo che l’educazione sia sempre più di qualità. Facile e veloce. Non ha alcun costo aggiuntivo, costa solo la fatica di metterci la firma. Donare per noi è donare un futuro migliore ai tuoi figli, nipoti e la comunità tutta, la TUA comunità.

Sostienici!

METTI LA TUA FIRMA

Non importa quanto puoi dare, per noi sarà comunque un gesto fondamentale. Perché anche le monetine, per quanto piccole, se impilate diventano un pilastro portante.

‍‍950‍‍4‍‍0‍‍8‍‍4‍‍0‍‍1‍‍2‍‍6